Foto's 2017-2018

Zoals gebruikelijk is het landje begin december (2017) weer onderwater gezet. De temtperaturen bleven echter, op een enkele nacht na, ver boven het vriespunt. Op 13 januari 2018 was het in Pennningsveer met 13,7 graden zelfs de warmste dag sinds vele jaren. Er verschenen cartoons in de krant.

Eind februari begon het echter steeds harder te vriezen. We hadden toen zelfs de koudste 28 februari ooit! Te laat voor de 11-stedentocht, maar hard genoeg om op ondergelopen landjes te kunnen schaatsen. Zo kon er toch nog enkele dagen geschaatst worden. De belangstelling was echter niet groot: het was school vakantie en velen waren weg op wintersport vakantie. Ook de harde wind maakte het soms onaangenaam.  Ook het grootste deel van het IJsclub-bestuur was op wintersport, er zijn geen wedstrijden georganiseerd.

De Liede bleef echter deels open en onbetrouwbaar. In het oosten van het land werden enkele maratons verreden.
Op 4 maart trad de dooi in. Op 5 maart was het hier 10 graden !

IJsclub De Liede van 1889 © Chris Buzink 2017-2021